Samolepicí etikety jsou tak univerzální, že se používají všude: v kanceláři – k upevnění na listy a obálky, v obchodech – k zobrazení ceny nebo sdělení na obalech a v potravinářských výrobcích – jako součást ochrany obalů proti padělání. A pokud je design takového štítku jedinečný, stává se účinným nástrojem pro rozpoznání značky, reklamu a zlepšení prodeje.
Ačkoli to může znít složitě, vytváření vlastních, jedinečných samolepicích štítků je docela jednoduché a možné bez velkého úsilí, pokud máte potřebný software a tiskové vybavení. Štítky snadno vytvoříte a vytisknete pomocí běžných kancelářských programů – i obyčejného Wordu nebo Excelu. Použití profesionálního softwaru pro grafický design je samozřejmě tou nejlepší volbou pro vytváření atraktivních samolepicích štítků: umožňuje vytvářet jedinečné návrhy pomocí různých barev, písem, obrázků a dalších prvků.
Jak tisknout na samolepicí etikety
Abyste mohli takové štítky vytisknout, musíte si vybrat správný tvar – obdélníkový, kulatý, oválný nebo individuální, v závislosti na účelu. Dále je nutné použít formát etiket – od 3×3 cm do 45×30 cm, dle aktuální potřeby – to pomůže zajistit přesnost a kvalitu tisku. Poté musíte vybrat papír pro tisk.
Můžete si vybrat lesklý chromovaný papír o gramáži 80 g/m² pro zářivé barvy nebo bílý polypropylenový papír o síle 60 mikronů, který je odolný proti vlhkosti a dobře přilne k drsným povrchům. Tato možnost je ideální pro etikety na lahvičkách nebo plechovkách určených pro kosmetické použití, stejně jako pro lepení na karton nebo dřevo.
Pro označování plastových lahví (například šamponem) můžete použít průhledný polypropylenový papír o tloušťce 60 mikronů. Stejně jako v předchozím případě musíte zajistit bílý základ, abyste zajistili jasné barvy.
Nenatíraný přírodní papír s hustotou 95 g/m² bude ideální volbou pro tisk etiket ve vinařském sektoru. Jeho zrnitý vzhled zajišťuje vysokou kvalitu tisku a voděodolnost.
V závislosti na tom, jak plánujete používat své personalizované samolepicí etikety, můžete si vybrat mezi automatickou aplikací na stáčecí lince nebo ruční aplikací na obal.
Značka kvality může nejen vyhrát trh, ale také být uměleckým předmětem a zlepšit image značky!